Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Το τροπάριο της .....γιαγιάς μου της Κασσιανής και το άλλο το αληθινό


Μεγάλη Τρίτη σήμερα και το Τροπάριο της Κασσιανής έχει την τιμητική του βέβαια...
Αν δεν κάνω αναφορά στο θέμα είμαι βέβαιη ότι δεν θα ξεμπερδέψω εύκολα με το τέρας τη γιαγιά μου την Κασσιανή. Μπορεί να κάνει διάφορα..από το να κλείσει τους διακόπτες του λάπτοπ ..μέχρι να  φάει όλη τη μαρμελάδα φράουλα που έφτιαξα προχτές...ποτέ δεν ξέρεις !
Ας είναι λοιπόν !!!
Οποιος τολμούσε "τω καιρώ εκείνω" να ειρωνευτεί τη γιαγιά μου την Κασσιανή σε στυλ ..."καλά το ξέρουμε είναι σήμερα της περιπεσούσης γυνής" ή να κάνει λογοπαίγνιο με το όνομά της και την εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα... τον έπαιρνε και τον σήκωνε τον κακομοίρη και δεν τολμούσε να το ξανακάνει. Τι αγράμματο, τι αστοιχείωτο, τι ξύλο απελέκητο τον έλεγε τον ανθρωπάκο που θα τολμούσε να πει την Κασσιανή "περιπεσούσα" ώσπου στο τέλος κατέληγε να καυγαδίζει ξεφωνίζοντας μέχρι να επιβάλλει απόλυτα την άποψή της ότι "η Κασσιανή καλέ ήταν μία λογία, δεν ήταν του δρόμου" και να αποκαταστήσει το όνομα της Κασσιανής ενώπιον του ατυχούς συνομιλητή της, να του αναλύσει όλη την ιστορία της Κασσιανής και του Θεόφιλου "του βλάκα που πήρε την αστοιχείωτη Θεοδώρα" και να ρωτάει μετά μεγάλης επιμονής αν τα κατάλαβε όλα καλά ο δυστυχής που μετά ταύτα σκεφτόταν πολύ αν θα ξανανοίξει το στόμα του στη γιαγιά μου την Κασσιανή.
Βλέπεις η γιαγιά μου η Κασσιανή ήταν και γραμματιζούμενη όπως λέγανε τότε και ειδικευμένη σε θέματα ιστορικά και θρησκευτικά, τόσο που τύφλα νάχουνε οι πανεπιστημιακοί δηλαδή. Κι αλλοίμονο αν έπιανε κανέναν άσχετο σε τέτοια θέματα που ήταν η τρέλλα της.
Ετσι λοιπόν αυτή την ιστορία της Κασσιανής και του Θεόφιλου τον 8ο αιώνα μ.Χ στο Βυζάντιο, που κατά την άποψη της γιαγιάς μου της Κασσιανής ήταν μια μεγάλη ρομαντική αγάπη, τη μάθαμε καλά στο σπίτι μας. Οχι, άμα θέλαμε ας μη την μαθαίναμε.
Ετσι λοιπόν όπως την άκουγα κι εγώ χρόνια σαν παραμύθι από τη γιαγιά μου την Κασσιανή σας την παραδίδω σήμερα, μέρα που είναι, και ελπίζω να την ευχαριστηθείτε.
Για να τη διαβάσετε όμως θα πάτε στο άλλο μου ιστολόγιο (εκεί που γράφω τα πιο σοβαρά ντε)!

Πατείστε τον σύνδεσμο ...και ταξιδέψτε 13 αιώνες πίσω στο χρόνο ..................

http://sofia-moutsou.blogspot.gr/2013/04/blog-post_30.html


21 σχόλια:

  1. Τρέχω αμέσως...
    Σήμερα μου έκανες όμορφη συντροφιά και με το γλυκό τριαντάφυλλο...σου άφησα ενθουσιώδη σχόλια πριν, σε κείνη την ανάρτηση, αλλά άσε τι έπαθα μετά...ντρέπομαι και να το πω...τα κατάφερα να το κάψω...και δοκίμασα λίγο (όχι από το καμένο)και ήταν τέλειο...τι άχρηστη είμαι?...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που έκανες γλυκό τριαντάφυλλο Μαρία μου. Πώς το έκαψες παιδί μου; Δεν φεύγουμε πάνω απ' αυτά τα γλυκάκια...είναι ντελικάτα.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  2. να σαι καλα καλό μηνα εύχομαι ...πάω να το διαβάσω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Oχι που δεν θάχε τον τρόπο της η γιαγιά Κασσιανή,αυτή ήταν παντός καιρού.Καλό Πάσχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχούυυυ ναι το τροπάριο της Κασσιανής!
    Αγαπημένες γιαγιάδες...
    Πάω να το διαβάσω.
    Καλή σου νύχτα, σε φιλώ Σόφη μου:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σε ευχαριστούμε πολύ Σοφάκι μου!
    Να'σαι καλά! :)
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σας ευχαριστώ για την παρεούλα Λιακάδα μου
      Φιλάκιαααα

      Διαγραφή
  6. Πάω στο σοβαρό σου μπλογκ για την συνέχεια, δεν έχω ύπνο απόψε.
    Καλό Πάσχα κορίτσι μου και καλά να περάσεις
    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία μου καλό σου ξημέρωμα....
    Καλό Πάσχα και φιλάκια !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είμαι διαβαστερό παιδί, πάω αμέσως!

    Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη!

    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σου άφησα σχόλιο και στο άλλο το "σοβαρό"....
    Η γιαγιά έχει την τιμητική της σήμερα γι΄αυτό κι εγώ σου αφήνω, δυο σχόλια...και που ξέρεις? ίσως από κάπου μας κρυφοκοιτάει αυτή η τετραπέρατη γιαγιά, η γραμματιζούμενη, και καμαρώνει που ασχολούμαστε μαζί της και την αναφέρουμε μέρα που είναι....(είμαι σίγουρη ότι το κάνει!!)
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Kαλό μήνα Σόφη μου!!Πήγα καί μού άρεσε πολύ!!Καλό Πάσχα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Σοφάκι μου και καλό μήνα!!! Ήρθα σε σένα, έκανα τη βόλτα που μου πρότεινες, άκουσα και την πανέξυπνη γιαγιά Κασσιανή να με επιβραβεύει και τελικά πέρασα, όπως πάντα, υπέροχα στο σπιτάκι σου!!!! Είσαι μοναδική σ' αυτό!!!!
    Καλή Ανάσταση και να περάσετε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλή Ανάσταση και χαρούμενο Πάσχα να περάσεις με υγεία πάνω απ΄ όλα!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Kαλή Ανασταση εύχομαι!
    Με υγεία,χαρά και αγάπη!

    Φιλιά Σόφη! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ήρθατε !